Terminsavgifter
Höstterminen 2023
 Barngrupp 1                        1 h/v                                                    700 kr
 Barngrupp 2                        1,25 h/v  720 kr
 Breddgrupp 1                      2 h/v 750 kr
 Breddgrupp 2                      2 h/v 750 kr
 Breddgrupp 3                      2,5 h/v 750 kr
 Miniortruppen (MT)             2,5 h/v 750 kr

Bastruppen (BT)                   7 h/v

Ungdomstruppen (UT)         8,5 h/v 1260 kr

Avgifterna beslutades av styrelsen jun 2023
Medlemsavgift till föreningen

Medlemsavgiften till föreningen är 150 kr per medlem.

Avgiften faktureras i januari (eller i augusti om det gäller en ny medlem).

Avgift beslutat av årsmötet april 2021
Försäkring via Pensum
Alla gymnaster i Staffanstorps gymnastikklubb är försäkrade via Pensum (olycksfallsförsäkring). För barn- och breddgrupperna finns en Bas- eller träningsförsäkring och för tävlingsgrupperna finns en Tävlingsförsäkring. Försäkringen gäller från oktober till september.

• Basförsäkring                               7,5 kr + 9,5 kr i administrationsavgift
  • Träningsförsäkring                        150 kr + 10 kr i administrationsavgift
  • Tävlingsförsäkring                        180 kr + 10 kr i administrationsavgift

Licensförsäkring Bas, Träning och Tävling
Gymnastikförbundet vill säkra att alla som deltar i föreningarnas verksamhet är skyddade i en försäkring. För den som tävlar, eller den som tränar och använder trampett eller trampolin och utför hopp med rotation kring tväraxel som t ex volt eller överslag, är detta obligatoriskt. Licensförsäkringen ger ett grundläggande skydd vid olycksfallsskada som inträffar i samband med en gymnastikaktivitet i klubbens eller förbundets regi.

Basförsäkringen gäller för all gymnastikträning i våra grupper samt resa till och från sådan aktivitet. OBS, PENSUM inte ersätter privat vård!

Träningsförsäkringen är obligatorisk för alla gymnaster som använder trampett och/eller trampolin och tränar på rotationer.

Tävlingsförsäkringen är obligatorisk för alla gymnaster som deltar på tävling med gymnaster från annan klubb.

Basförsäkring
Basförsäkringen gäller vid all gymnastikträning för barn, ungdomar och motionärer, samt resa till och från sådan aktiviteter.
Gymnastikförbundet rekommenderar att alla medlemmar har denna.

Basförsäkringen innehåller:
  • ersättning efter en olycksfallsskada för läkarbesök och tandvård, rehabiliterings- och hjälpmedelskostnader
  • ersättning efter en olycksfallsskada som gör dig medicinskt invalid, dubbel ersättning om invaliditetsgraden överstiger 60%
  • ersättning till efterlevande vid dödsfall

När gäller försäkringen?
Under deltagande i en förenings eller förbundets tävling, uppvisning och organiserad träning samt under resor till och från dessa aktiviteter.

Var gäller försäkringen?
Olycksfallsförsäkringen gäller i hela världen. Då aktiviteten sker på annan ort än hemorten gäller försäkringen också under resor och vistelse i samband med denna.

Övriga kostnader

För gymnaster i tävlingstrupperna tillkommer kostnader för tävlingar och extra träningar.

Även de bredd-grupper som tävlar.

Startavgift tävlingar

Regionala tävlingar                                        100 kr (lån och tvätt av tävlingsdräkt ingår)
Rikstävlingar (gäller endast BT, UT)           ca 1100 kr (resa, kost, logi samt lån och tvätt av tävlingsdräkt ingår)

OBS! Summan för rikstävlingar kan variera från gång till gång beroende på boende och transporter. Huvudledaren ger alltid en exakt summa då anmälan går ut.

Extra träningstillfällen

Gropträning                                                 150 kr/ tillfälle
Gäller främst tävlingstrupperna                   Kostnad utgår endast till deltagande gymnaster.

Läger

En gång om året anordnar vi ett läger för våra gymnaster, oftast på höstterminen. Huvudledaren meddelar i sitt terminsutskick när detta är och vad det kostar.

Beslutat av styrelsen 20 augusti 2018